2011. márc. 22.

Töltött cukkini hajók

Vágytam valami friss tavaszi ízre ebben a vacak esős időben,lehangolt ahogy arra ébredtem hogy kövér vízcseppek verik az ablakot...Még egy forró kávé sem segített hogy jobb kedvvel induljak el bevásárolni.Mikor a boltban gyönyörű,roppanós haragoszöld cukkini mosolygott rám , eszembe jutott kislányom kedvenc étele,a töltött cukkini.Sokféle módon elkészíthető,az alapanyagok tetszés szerint variálhatók.Én most a legjobban bevált receptemet osztom meg veletek.A megmosott cukkiniket félbevágom,kiskanállal kikaparom a húsát,nem teljesen,csak hogy beleférjen a töltelék.Sózom,borsozom,és átdörzsölöm egy gerezd fokhagymával.Jöhet a töltelék..Nem szoktam méregetni ,hogy miből mennyit teszek bele,ha több marad isteni pirítósfeltét lesz vacsorára.Egy kanál olívaolajban kockára vágott hagymát pirítok,ebbe kerül a felkockázott cukkinibél,sonka, gomba,pritaminpaprika.Öt percig közepes lángon pirítom,majd fűszerezem sóval borssal,friss petrezselyemmel.Beletöltöm a kész ragut a  cukkinikbe,mozzarellaszeletek kerülnek a tetejére ,alufóliával befedem..és már mehet is a sütőbe.Üvegtálban szoktam sütni, 30 percig,180-as fokozaton.Érdemes alá kevés vizet önteni ,hogy jól átpuhuljanak a kis hajócskák.Mikor elkészült megszórom friss metélőpetrezselyemmel , és már tálalható is..




1 megjegyzés:

Adrienn írta...

Vidékre kerülve, kertészkedésbe kezdtem tavaly, és gyönyörű cukkinim is termet pár darab. Én hússal töltöttem meg. Készítettem fasírtot belőle, meg főzelékszerűséget is!! Finom volt! Ezt is kipróbálom!!